Pojednání o duchovní cestě

Na duchovní cestě jde o očistu vědomí. Každá duchovní cesta to popisuje trochu jinak. To je ono křesťanské blahoslavení chudí v Duchu, neboť jejich je Království Nebeské, neboli ti, kteří nejsou vnitřně připoutaní k hmotě a vědomí neobsahuje haraburdí představ neboli ještě přesněji blahoslavení jsou ti, kteří mají očištěné vědomí. Tím vnímají Boha, což je čistá Energie a Blaženost.

Bůh je jeden a vede k Němu mnoho cest. Jóga je spojení Atmánu s Paraátmanem neboli spojení člověka s Bohem. Každá pravá duchovní cesta vede k tomuto Spojení a nakonec Sjednocení. Očista, Spojení a Sjednocení.

Vazba vědomí na hmotu vědomí zužuje a znečišťuje, což vede k úvaze, že všichni materialisti jsou svou povahou omezenci a jejich smysl je pobíhání ve fyzické rovině a sbírání dojmů, čímž se vědomí jen čím dál víc znečišťuje, což je duchovní pád, který zákonitě vede do podlidských úrovní plných temnoty a utrpení. A nejhorší je, že k tomu nutí i všechny ostatní, zejména své děti a ještě se plácají po rameni, jak to všechno zvládli a jací jsou machři. Jejich "odměnou" je příšerná hrůza z temnoty smrti, protože se zcela vzdálili Jasu Vědomí neboli Dharmakáji. Například duchovní člověk před odchodem z těla má intenzivní vize Dharmakáji neboli Boha, což je provázené nádhernými Blaženostmi a Poznáním a duchovně padlý člověk zotročený pudy se znečištěným vědomím má příšerné vize Temnoty Avíči.

Takže důvod, proč se snažit očišťovat vědomí od všech představ a vnitřních vazeb na hmotu (například nošením křišťálu), je, aby se vytvořily lepší podmínky pro vnímání Světla Dharmakáji.

A to už je velká odměna na duchovní Cestě.

Pomocí rozvíjení milující laskavosti se člověk přibližuje k Jasu Dharmakáji, takže je to velmi doporučované. Mravní pravidla obecně mají sloužit k oslabení vazeb na hmotu na jedné straně a zesílení Spojení s Bohem (duchovní úrovní) jako Zdrojem veškeré Radosti na straně druhé.

Buddha řekl, že každé duchovní učení, které obsahuje mravní pravidla (neubližování, pravdivost, nepudovost, nekradení a nehromadění) vedoucí k vytvoření lepších podmínek pro vnímání Jasu Dharmakáji na nižším stupni a sjednocení s Dharmakájou na vyšším stupni, jsou pravé duchovní učení.

Radost, Světlo a Štěstí samozřejmě pramení z Dharmakáji a nikoliv z hmoty. Tragédií běžného člověka je přesvědčení, že hmota je zdrojem radosti a štěstí a nikoli očištěné vědomí vnímající Světlo Dharmakáji, a proto se k ní ještě snaží co nejvíc připoutat, čímž ztrácí zbytky čistoty, která byla jejich spojením se Světlem a Štěstím Dharmakáji někde na podvědomé úrovni a ještě k tomu nutí ostatní.

Proto Osvícení mohou říct, že vládne strašlivá Nevědomost Kalijugy, která vede k hrůznému utrpení mnoha živých bytostí.

Proto je dobré postupně produchovňovat tělo a očišťovat vědomí a nesnažit se jako duchovní i světští nevědomci vnucovat lidem jakési zákazy, přikázání a povinnosti, které nevedou k očistě vědomí a tudíž jsou z duchovního hlediska úplně bezcenné a jen zvyšují utrpení ve fyzické rovině.

Jelikož tělo je součástí duchovního úsilí, je dobré je na duchovní cestě pročisťovat tím, že vyšší stavy radosti, štěstí a Blaženosti sdílet s tělem. Doslova koupat tělo v Nebeských blaženostech znovu a znovu každý den. Tím se tělo postupně mění na Nebeské a pak i Oslavené. Ásany, očisty a půsty jsou pouze přípravnou fází tohoto duchovního procesu neboli produchovnění těla.

Technika koupání těla v Nebeských blaženostech (sdílení těla s vyššími stavy štěstí a radosti) neboli "očistění svého roucha" je očistný duchovní proces, který vrcholí v Osvícení.

Hrubé utrpení se odstraňuje meditací a jemné utrpení se rozplyne ve Světle Osvícení